Márkaépítés 2013

2013. május 29. Larus Rendezvényközpont, Budapest

Vive le Roi! Éljen a ROI!

Ez már nem a válság, ez a valóság - mondjuk a napjainkban is tartó recessziós időszak ötödik évében. A vállalatok egymás után ismerik fel, hogy a promóciókkal, akciókkal, árengedményekkel csak túlélni lehet, vagy talán azt sem. Hosszú távon az lesz sikeres, aki stratégiában gondolkodik és erős márkát épít. Egynapos rendezvényünkön a márkaépítőknek kínálunk gyakorlati ismereteket és esettanulmányokat.

A délelőtt a márkaérték és a megtérülés jegyében telik. Délután két szekcióban folytatjuk a  munkát: a Nagypálya a nemzetközi márkákról és az ügynökségekről, a Hazai lépték a sikeres magyar márkákról és márkaépítőkről szól.

Vive le Roi - mondják a franciák. Nagyon szabad fordításban: Éljen a ROI!

 

Részvételi díj: 39.000 Ft + áfa.

Early Bird Fee május 17-ig: 29.000 Ft + áfa.

Egg Fee május 10-ig: 19.000 Ft + áfa.

A részvételi díj a konferenciaprogram mellett az étkezések és a frissítők költségeit tartalmazza. A jelentkezés fizetési kötelezettséget von maga után. Lemondást csak írásban fogadunk el az info@mediapiac.com címen. Lemondási határidő: 2013. május 19.



Programok Letöltöm PDF-ben

09:00-09:05 Előadás
Bevezető gondolatok Előadó: Csillag Zoltán, Szakács László (Grabowski Digital Kft.)

Miért fontos a márkaépítéssel és a ROI-val foglalkozni? Mi köze egymáshoz a két fogalomnak?

09:05-09:25 Előadás
Hogyan teremtenek a márkák értéket a fogyasztók és a vállalatok számára? Előadó: Kolos Krisztina Dr. (Budapesti Corvinus Egyetem, Marketing és Média Int)
Letölthető prezentáció - Kolos_Krisztina_Markaepites13

Az előadás a márkaérték és hatékonyság kérdéskörét az elmélet szempontjából  mutatja be. Az akadémiai kutatások leginkább a fogyasztói márkaérték  (CBBE) modell köré összpontosulnak, melynek legfőbb megállapítása, hogy a fogyasztó másként reagál a vállalat marketingaktivitására akkor, ha egy számára erős - azaz magas márkaismertséggel, és kedvező imázzsal bíró márkáról van szó. Az előadás bemutatja a fogyasztói márkaérték előzményeihez köthető kutatási kérdéseket és irányzatokat, másrészt a fogyasztói márkaérték következményeivel kapcsolatos elveket, módszereket  is keretbe foglalja.

09:25-09:45 Előadás
“A business that makes nothing but money is a poor business.” – Henry Ford / A világ 100 legértékesebb márkája – Összefüggés a márkaerő és a pénzügyi teljesítmény között Előadó: Feitel Balázs (Ipsos Zrt.)
Letölthető prezentáció - Feitel_Balazs_Markaepites13

A Millward Brown 1998 óta minden évben felállítja a 100 legértékesebb márka rangsorát. Fáradhatatlanul keressük a kapcsolatot, a márkaérték és a márka mögött álló szervezet pénzügyi mutatói között. A 100 legértékesebb márkából álló tőzsdei index teljesítménye rendre felülmúlja a S&P 500 index teljesítményét. Előadásunkban a világ száz legértékesebb márkájának a fogyasztói kedveltsége és pénzügyi teljesítménye közötti összefüggéseket mutatjuk meg a legfrissebb BRANDZ kutatások alapján.

09:45-10:05 Előadás
Márkaépítés + Kultúraépítés = a ROI maximalizálása Előadó: Kalmár Péter (Manmore Consulting)

A márka, amit nem támogat a szervezet kultúrája, mára mindegy is, hogy mennyit ér.  Lehet, hogy holnap egy fillért sem fog.  Példák sora bizonyítja, hogy amikor a márka mögött álló szervezet kultúrája mást mutat, mint a kommunikált márkaértékek, akkor ez könnyen alááshatja a márkával kapcsolatos összes törekvésünket. Valódi sikerre mindig az vezet, ha a márka és a kultúra összhangban van egymással, ha azt, amit a márka kommunikál magáról, pontosan érti és képviseli a szervezet valamennyi tagja. Ma a legtöbb szervezetben külön egységek foglalkoznak a márkaépítéssel és a szervezetfejlesztéssel, kevés az egyeztetés, hiányzik a közös nyelv, elenyésző a sikeres közös projektek száma. Pedig a valódi változáshoz, a kiemelkedő teljesítményhez e területek közt kommunikációra, megértésre, nyitottságra, és szoros együttműködésre van szükség.

10:05-10:25 Előadás
A márkaérték a vállalatvezető szemével Előadó: László Géza Dr. (Netvestor Kft.)
Letölthető prezentáció - Laszlo_Geza_Markaepites13

Milyen értéke van a márkánknak? Mennyiért építsük tovább a brandünket? Mikor éri meg a rebranding? A marketingigazgatók változó alkupozíciója a szervezeten belül.

10:25-10:45 Előadás
Angyalok vagy démonok? Előadó: Bacsa Gábor (Carat Hungary 21 Média Kft)
Letölthető prezentáció - Bacsa_Gabor_Markaepites13

Átláthatóság, értékelhetőség, optimalizálás - ezek a "Big Data" hatásai. Egyszerre várjuk, hiszen tudjuk, hogy szükséges az üzleti eredményességhez, de félünk is tőlük, hiszen változó szerepeket kényszerít ügyfélre, kreatív- és médiaügynökségre.

10:45-11:10 Szünet
Szünet
11:10-11:25 Előadás
A ROI lelke, avagy az ember az adatok mögött Előadó: Kun Miklós (Mediacom Magyarország Kft.)
Letölthető prezentáció - Kun_Miklos_Markaepites13

Az ökonometriai modellezés során esetenként a számok nyelvén megválaszolhatatlan jelenséggel találkozunk. Ilyenkor be kell csukni a szemünket és engedni, hogy a bennünk lakó hétköznapi tudás kitöltse az űrt. (Vagy fel kell hívni a nagyit.)

11:25-11:40 Előadás
Content assessment Előadó: Melles Katalin (Inspira Research)

A tartalomfejlesztés célja, hogy a médiatartalmak a lehető leghatékonyabban találják meg a megfelelő céközönséget. A digitális, fragmentált világban alapkérdés, mely médiacsatornákba és mely tartalmakba érdemes beruházni. A médiacégek nem hibázhatnak nagyot, a piac ma már nem engedi.

11:40-11:55 Előadás
Médiainnovációk és márkakiterjesztések Előadó: Dowling, Margaret Ann (Hubert Burda Media)

A médiamárka ereje több platformon.

11:55-12:10 Fórum
Márkázott tartalmak Előadó: Pécsi Ferenc (Tartalommarketing.hu)
Letölthető prezentáció - Pecsi_Ferenc_Markaepites13

Az elmúlt években az internetnek köszönhetően megszűnt a média kizárólagos közvetítő szerepe. Egye több vállalatnál döntenek a házon belüli tartalomkészítés és a közösségi terjesztés mellett. A "vállalat, mint kiadó" elv azonban teljesen újfajta gondolkodást követel meg a marketing/kommunikációs osztálytól.

12:10-12:45 Fórum
Médiaacsatornák szerepe a hatékony márkaépítésben Résztvevő: Faludi Péter, Jákó Eszter (Budapesti Metropolitan Főiskola), Miczinkó Katalin Beszélgetésvezető: Macher Szabolcs (Mattai Marketingkommunikációs Tanácsadó Kft.)

Kerekasztal

 

12:45-14:00 Ebédszünet
Ebédszünet