A szépség üzleti előnyei

A szépség üzleti előnyei
Friss kutatások szerint nem csupán esztétikai értéke van egy szép vezérigazgatónak, de a részvényárfolyamokra is hatással lehet a kinevezése.

A The Atlantic összeállítása szerint számos friss kutatás bizonyítja: üzletileg is előnyös lehet egy szép vezető kinevezése.

Amikor először megjelennek a televízióban, az jelentős pozitív hatással van a részvényárfolyamra – állítja Joseph T. Halford és Hung-Chia Hsu a Wisconsini Egyetemről. Állításuk szerint előnyösebb tárgyalási pozíciójuk és nagyobb láthatóságuk is kedvez a cégüknek, továbbá összeolvadások esetén is jobb feltételeket tudnak kiharcolni.

John R. Graham, Campbell R. Harvey és Manju Puri úgy találták, az érettnek látszó CEO-kat ugyan kompetensebbnek gondolják, de a valóságban egyáltalán nem biztos, hogy bölcsebbek lennének, vagy jobban végeznék a munkájukat. Mégis jobban boldogulhatnak: Daniel Hamermesh két évtizedes kutatásainak eredményei azt mutatják, hogy azonos szellemi képességek mellett a legvonzóbb harmadba tartozó férfiak 4 százalékkal többet keresnek az átlagosaknál, míg a legkevésbé vonzóak 13 százalékkal kevesebbet.

Ugyanakkor nem feltétlenül irracionális a „szépségprémium”: ha a tömegek vagy a piacok szemében – akár evolúciós okokból vagy megszokásból – értéke van, a vállalat szempontjából hasznos lehet megfizetni.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!