Ötletekkel bombázott befektetők

Ötletekkel bombázott befektetők
A jelentkezők több száz millió forintot kértek a leendő vállalkozás ötletükre a Minner.hu befektető showján

Egy vállalkozás, vagy egy termék elindulását és későbbi sikerességét nagyban befolyásolja a pénz is. Nem véletlen, hogy sokan egyetértenek azzal a mondással, hogy pénzből a legkönnyebb pénzt csinálni. Ki ne örülne annak, hogy a régen dédelgetett üzleti ötletét felkarolná valaki, több tíz, vagy akár száz milliót befektetve elindulna a megvalósítás útján. A Minner.hu rásegít erre. A Befeketőkereső showjában 24 csapat, vállalkozó, leendő vállalkozó is bemutatkozhatott a befektetők és szakértők előtt. A cél az volt, hogy befektetőt találjanak az ötletgazdáknak és a műsort a Youtubera feltegyék, hogy azzal inspirálja a nézőket és még több magyar merjen vállalkozni.

3 percük volt bemutatni az üzleti ötletüket.

Az ötletgazdáknak 3-3 percük volt, hogy meggyőzzék a befektetőket, hogy miért érdemes az ő projektjükbe befektetni, (ezt hívják pitchnek), ezután a zsűri 3-3 percig kérdésekkel bombázta a résztvevőket. A kérdések végén pedig az ötletgazdáknak jelezték, hogy szeretnék-e velük megkezdeni a befektetői tárgyalásokat. A cél, hogy júliusig a lehető legtöbb bemutatkozó tőkét tudjon szerezni, vagy a kapcsolatoknak köszönhetően még jobban beinduljon az adott ötlet, új termék, szolgáltatás. A résztvevők bátran kimondták a nagyobb összegeket is, volt olyan projekt, ahol 70 milliót is kértek a befektetőktől. Az egész eseményen összértékben több száz millió forintnyi kérés hangzott el.

Milyen projektek indultak?

Természetesen népszerűek voltak az applikációs ötletek, sőt az adatbázisra épülő, applikációkből egyenesen négy is indult a versenyen (szalonkereső, turista app, kedvezménykereső applikáció). A négy adatbázisra épülő app közül awooww diszkont, kedvezményeket összegyűjtő applikáció ötlete tetszett legjobban a befektetőknek, de a turisták Pokemon Go-ját (BDPSTGO) is pozitívan fogadták. Ezeken kívül olyan hagyományos, nem csak startup ötletek is bemutatkoztak, mint például egy új samponnal foglalkozó cég, vagy egy új rágcsálni való a Testa’Snack, ami a nézőknek (120 fő) kifejezetten ízlett.

Élő eseményből Youtube műsor

Az április 7-i rendezvényt videóra vette a Minner.hu csapata és a pitcheket, vagyis a rövid prezentációkat és a zsűri kérdéseit folyamatosan feltöltve elérhetővé teszi a Youtube csatornáján. A cikk megjelenésekor már az első két rész fel is került.

Befektetői megkeresések – szigorú zsűri

Az indulókkal már most elkezdték a befektetők a tárgyalásokat, sőt már újak is jelentkeztek olyan projekthez is, amelyekre egyébként az eseményen résztvevő befektetők elutasító választ adtak. A zsűri szigorú volt, de ebből mindenki profitált. Olyan kérdéseket tettek fel és plusz információkat mondtak az ötletekhez, hogy abból a néző és az ötletgazda is sokat tanul.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!