TOP10 közösségi média marketing trend 2017-ben

TOP10 közösségi média marketing trend 2017-ben
Ma már a mobilkészülékek és közösségi média világa határozza meg életünket. Cégvezetőként, vállalkozóként, marketingesként érdemes tudni, mire kell felkészülni ezek kapcsán 2017-ben.

A 10 legvalószínűbb, 2017-es közösségi marketing trendet Miklovicz Norbert kkv-marketing stratéga foglalta össze.

Live streaming video

Amikor megosztjuk a történeteinket, élőben közvetítünk eseményeket, oktatást, az nem más, mint egy újabb csatorna, ami alkalmas arra, hogy hassunk a közönségre, és bizalmat építsünk azzal, hogy valódi, szűretlen tartalmat osztunk meg.

A chatbotok megváltoztatják a beszélgetéseinket

A chatbotok, az egyre több interakció, és az elvárt egyre magasabb színvonalú vevőszolgálat miatt elengedhetetlen kellékek lesznek, hiszen növelik a vevők bizalmát, és mióta Mark Zuckerberg bejelentette, hogy egy harmadik fél is tudja használni a Messengert, hogy saját csoportot hozzanak benne létre, világszerte gyorsan terjed az alkalmazás.

Lejáró közösségi tartalmak

Minden vállalkozás számára a legnagyobb kihívása kitűnni a tömegből, és elnyerni a figyelmet. A Snapchat úgy döntött, taktikát vált, és olyan tartalmakat készítenek, amik - idővel - elvesznek: a látogatók tisztába vannak azzal, hogy (24 órára) limitálva van az idejük a tartalmak megtekintésre, mielőtt azok eltűnnek. Ezt a taktikát az Instagram is lemásolta a saját platformjára, így az eltűnő (bizonyos ideig elérhető) tartalmak mára a közösségi média részévé váltak.

A közösségi média konszolidálása

Előbb vagy utóbb minden fejlődő ágazat centralizálódik, ez történik a közösségi médiával is. A Facebook megvette a WhatsAppot, az Instagramot és az Oculus Riftet, a Twitter fizet a Periscope-nak, a Microsoft pedig nemrég szerezte meg 27 milliárd dollárért a LinkedIn-t. Modern marketingesként nem szabad azt hinni, hogy a dolgok változatlanok maradnak.

Az organikus közösségi forgalom egyre nehezebb lesz

A Facebook, az Instagram és a többiek sem időrendi sorrendbe teszik ki az idővonalra a frissítéseket, és amíg nem húztuk elő a hitelkártyát, - szinte - láthatatlanná tesznek: egy ideje a közösségi médiára is úgy kell tekintened, mint egy fizetős hirdetési felületre. Ez a tendencia sok üzletet arra kényszerít, hogy visszatérjenek a digitális alapokhoz, mint például a SEO vagy az email-listák.

Az automatizáció lesz a legmainstreamebb

Egy papírral, egy tollal és egy dolgozókkal teli szobával nem lesz hatékony a termelés. Az olyan alkalmazások, mint a Marketo, a Hubspot, MiniCRM vagy bármelyik másik automatikus marketing szoftver és felület, elengedhetetlen eszközök, és nagy segítséget jelentenek a marketingeseknek, főleg azért, mert egyre okosabbak, intuitívabbak és egyre olcsóbbak.

A megszemélyesítés lesz előnyben

Míg az eszközök, programok egyre okosabbak, az emberek egyre ellenállóbbak az általános tartalmakkal kapcsolatban: ezért a személyes és releváns tartalmak és a hirdetések válnak fontossá. A digitális marketing automatizációja eszközöket és adatokat is biztosít ahhoz, hogy a jó tartalmat juttass el, jó időben, a jó közönséghez.

A közösség befolyásolásának felemelkedése

A bloggerek bármilyen témában gyárthatnak tartalmat, - divatról, ételről, vagy bármi másról - közben kiépíthetnek egy lojális támogató tábort az Instagramon, Facebookon és Twitteren. A hitelességük és a bizalmuk tehát a tartalomra épül. Ahogy - a hatalmas zajban, a zavaros tartalmak miatt - egyre nehezebb elérni a célközönséget, idővel szükségszerűen kialakulnak a kapuőrök: ők szűrik a tartalmat, és ezzel befolyásolnak másokat.

A közösségi média megbízható gazdaságban üzletté alakul

Ha hibáztál, vagy panasz érkezett a cégedre, eddig zárt ajtók mögött zajlottak: telefonon, levélben, e-mailben. A közösségi csatornák azonban kiteregetik a szennyest. Az Uber értékeli az utast és a sofőrt is. A Facebookon értékelni lehet a szállodát, az éttermet. Az átláthatóság lesz az új üzleti paradigma.

A mesterséges intelligencia és a robotok felemelkedése

Ahogy az adatok mennyisége exponenciálisan nő, a zűrzavar megszüntetése szükségünk van mesterséges intelligenciára, gépekre és erős processzorokra: ilyeneket használ a Google és a Facebook is. A mesterséges intelligencia használata ma már mindennapos: például egy ismerős bejelölése, tartalmak ajánlása Facebookon. A LinkedIn ez alapján párosítja össze a kínált munkát a jelöltekkel, a Pinterest pedig robotokat használ a képfelismeréshez és a személyre szabott keresésekhez.

A következő, immáron negyedik Magyar Marketing Fesztiválon 2017. január 26-án pedig a legújabb üzleti és marketingtrendeket a területek szakértői ismertetik majd. A rendezvény programja itt érhető el.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!