Hogyan alakítsuk a marketing-költségvetést 2017-ben?

Hogyan alakítsuk a marketing-költségvetést 2017-ben?
Miklovicz Norbert kkv-marketing stratéga ezúttal a nemzetközi szakirodalom alapján állította össze javaslatait, amelyeket érdemes átgondolni az eredményes marketingtevékenység érdekében.

1: Piac a vásárlóknak – raktáron

Azzal, hogy az Y generáció 80%-a használja a telefonját a boltokban és 74%-uk hajlandó elfogadni a helymeghatározás alapú mobilos üzeneteket, a marketingesek óriási lehetőséget kaptak arra, hogy releváns és azonnali ajánlatokat biztosítsanak a vásárlóik számára a telefonjukon keresztül. A Target rewards applikációja például folyamatosan ajánlatokat ad a vásárlóknak, egyenesen a kezükben tartott mobilokra, miközben azok a boltban sétálnak.

2: Invesztálj sokat a közösségi analízisekbe a közösségi költségvetés helyett

A közösségi média óriási lehetőségeket rejt, még úgy is, hogy a cégek 70%-a még mindig nem gyűjt adatokat ezen a csatornán keresztül. Ez 2017-ben megváltozik majd, mivel a marketingesek 47%-a úgy véli, a közösségi csatorna kínálja a legtöbb lehetőséget, 37%-uk szerint a weboldalak és az email lesz a fő forrás, 26% szerint pedig a SEO. Kutatások szerint a közösségimédia-költések a költségvetések 24%-át fogják kitenni a következő évben, ami 2,5-szeres növekedés, mert jelenleg ez kevesebb mint 10%.

3: A videók duplázása

Négyszer annyi felhasználó van, aki az emészthető videós tartalmakat preferálja, mint aki az írottakat. A marketingesek 69%-a mondja a videós tartalmakra szánt költségvetéséről, hogy növekszik vagy szignifikánsan növekszik, ez főleg a programajánló videók berobbanása miatt van így, ami 2019-re az összes digitális videóra fordított költés 2/3-át fogja kitenni az USA-ban. Marketingszempontból most az a kihívás, hogyan lehet olyan hirdetéseket készíteni, amelyek jobban időzítettek, relevánsak a vásárlóknak, felkeltik az érdeklődésüket és vásárlásra ösztönzik őket.

4: A programajánlók triplázása

A programajánló hirdetések népszerűsége nem csak a videós oldalakon növekszik és folyamatosan tovább fog nőni, ahogy a közönségre célzott tartalmú hirdetések aránya eléri a kijelzőkre tervezett hirdetések összes költségvetésének 50%-át. A kiadások is drasztikusan emelkedni fognak: 2014-ben az összes programajánlatra fordított költés 43%-volt, ez 2016-ra 69%-ra nőtt.

5: A cross-device marketingre való felkészülés

A felhasználók átlagosan 5 különböző eszközön keresztül csatlakoznak a világhálóra, ezzel 5 lehetőséget adva a marketingeseknek az elérésre. Kevin Dean a Statistic Fact Book című könyvében ezt mondja a témakörben: „ A marketingesnek nem csak az azonos vásárlókat kell felismernie, hanem nyomon kell követnie minden lépését”. Ugyanakkor a marketingesek 69%-a szerint nincsenek összehangolva az adatok a cégen belül.

6: A mobil egy mozgó célpont

Jelenleg 5 amerikaiból 4 hordozza magával az okostelefonját minden nap. A világátlag ennél kevesebb: 5-ből 3, és bár a telefonok nem fognak elavulni, le fogják őket hagyni más eszközök: 4 amerikaiból 1 más hordozható eszközöket fog használni 2016 végére, mint a mobilját. Ez azt jelenti a marketingesek számára, hogy fel kell készülniük olyan tartalmak létrehozására és közvetítésére, ami beleillik ebbe a formátumba és csatornába, és meg kell találniuk az időt és helyet a jelenlegi és a megcélzott közönséghez.

A következő, immáron negyedik Magyar Marketing Fesztiválon 2017. január 26-án a legújabb üzleti és marketingtrendeket a területek hazai szakértői ismertetik majd. A rendezvény programja itt érhető el.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!