Tudod, te mi köti le a gyereked figyelmét?

Tudod, te mi köti le a gyereked figyelmét?
K&H: a fesztiválok és koncertek lenyomták a Trónok harcát

A fiatalok többsége a divat és a különböző kütyük iránt érdeklődik leginkább. A divat a nők 85 százalékát érdekli, de a férfiaknál is 65 százalékos ez az arány. A zenei koncertek és fesztiválok pedig népszerűbbek a 19-29 évesek körében, mint a Trónok harca vagy a Star Wars – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A kutatás szerint a pénzügyi kérdésekre a fiatalok 57 százaléka nyitott.

Meglepő eredményeket is hozott a K&H ifjúsági indexe, amely arra kereste többek között a választ, hogy milyen témák iránt érdeklődnek leginkább a 19-29 éves korosztály tagjai. A legnépszerűbb téma a körükben az öltözködés és a divat. Az is várható volt, hogy a nők túlnyomó része, 85 százaléka fogékony ez a kérdéskör iránt. Az viszont figyelemre méltó, hogy férfiaknál is nagyon magas, 65 százalékos ez az arány. A különböző elektronikai készülékek, „kütyük” a férfiak 80 százalékát hozza lázba, de a nők 63 százaléka számára is érdekes.

Zsebre megy

Kedvező, hogy a fiatalok többsége nyitott a pénzügyi kérdések, a bankkártyák, -számlák, megtakarítások iránt. Ezek a témák az átlagnál jobban érdekelték a fiatalokat, 57 százalékuk számára fontosak. A diákok körében még népszerűbbek a pénzügyi témák, 71 százalékuk tartotta ezeket izgalmasnak. A pénzügyi kérdések az alacsony végzettségűek kevesebb, mint felét kötik le, míg a diplomások sokkal fogékonyabbak irántuk, 69 százalékos arányban kísérik figyelemmel. A K&H tapasztalatai szerint a fiatalok körében egyre népszerűbbek az olyan innovatív pénzügyi szolgáltatások, mint a tavaly bevezetett mobiltárca, amellyel bankkártya fizikai jelenléte nélkül, NFC funkcióval rendelkező okostelefonnal lehet kényelmesen, egyszerűen és biztonságosan fizetni. A mobiltárca-használók idén március végéig 152 530 alkalommal fizettek a telefonjukkal.

Fesztiválok kontra Trónok harca

A K&H kutatásából az is kiderül, hogy bár a Star Wars az egyik legérdekesebb sorozat a fiatalok körében, így is csak a 42 százalékukat köti le. Ráadásul ez az eredmény is a férfiaknak köszönhető, akiknek 62 százalékát érdekelte, a nőknek viszont csak 21 százaléka követi figyelemmel a Star Wars-történeteket.

A másik világszerte népszerű sztárprodukció, a Trónok harca mindössze a magyar fiatalok 39 százalékának jön be. A szóban forgó sorozatokat verik népszerűségben a különböző koncertek és fesztiválok, előbbiek 58, míg utóbbiak a fiatalok 52 százalékát érdeklik. Ugyanakkor a vloggerek és különböző influencerek mindössze a fiatalok 32 százalékát érdeklik.

K&H ifjúsági index

A 19-29 éves fiatalok elégedettségét és jövőbeli várakozásait – többek között a lakhatással, munkával, előrelépési lehetőségekkel, oktatással, egészséggel, családdal kapcsolatban – vizsgálja a K&H ifjúsági indexe, amely 2018 első negyedévében +15 ponton állt. A kutatásban 300 fiatal vesz részt, az adatfelvétel 2018. március 7. és 21. között történt.

 

Címkék:gazdaság, k&h

Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!