Magyar borokat kínálnak a franciák

Magyar borokat kínálnak a franciák
Megnyílt a világ vezető szállodaüzemeltető cége, az AccorHotels által alapított WineStone étteremlánc első hazai étterme a budapesti Mercure City Centerben.

Az AccorHotels megújult Mercure City Center szállodájában nyílt meg Magyarország első WineStone étterme, melynek fókuszában a magyar borok és helyi specialitások állnak. A vendégigények változásához alkalmazkodva a hotel célja, hogy a látogatók szállodában eltöltött ideje alatt minél különlegesebb élményekben részesüljenek, és még inkább betekintést nyerjenek a helyi gasztrokultúra egyediségeibe.

A csoport saját Winestone éttermének koncepciója még 2013-ban alakult ki Lengyelországban, és középpontjában a helyi bor- és ételkínálat prezentálása áll, mellyel tovább növelhető a vendégélmény különlegessége. Magyarországon az első étterem idén június elején nyílt meg a budapesti Mercure City Center szállodában, ahol egy hosszú távú felújítási program ért végett, melynek során a szobák és a közösségi terek kialakítása is a mai igények figyelembe vételével valósult meg. A Winestone étterem filozófiájának köszönhetően a vendégek egyszerűen, elérhető áron juthatnak autentikus és egyedülálló gasztroélményhez. Az újonnan nyílt budapesti étteremmel együtt összesen 14 WineStone működik Közép-Kelet-Európában, ebből tíz Lengyelországban, kettő Romániában, egy pedig Csehországban. A későbbiekben további Winestone éttermek kerülnek majd kialakításra Budapesten.

A Mercure szállodák megjelenésükben és szolgáltatásaikban is magukban hordoznak helyi inspiráción alapuló jegyeket és megközelítéseket, így az étterem is jól illeszkedik a hotel által képviselt értékekhez. A budapesti WineStone étterem elgondolása két fontos elemből épül fel: az egyik a kitűnő minőségű, magyar és külföldi borkínálat, a másik pedig a helyi ételspecialitások bemutatása, amelyeket attraktív prezentációval, például egyes fogásokat, fekete kőpala táblán tálalnak; innen ered a „Stone” elnevezés is. A kínálat ételeiben is megjelennek magyar jellemzők, mint például a házi érlelésű kézműves mangalica sonka.

A borkínálatot évente egy szakmai zsűri segítségével választják ki, akik vakkóstolás után körülbelül 60-70 borra szűkítik le a több százas választékot, melyet követően a partnerek bevonásával alakul ki a végső kínálat. Jelenleg összesen 10 ország 34 féle borát kóstolhatjuk meg az étteremben. A hazai borkultúra erősségei miatt a kínálat 70 százalékban magyar borokból áll.

Fontos, hogy a WineStone nem kizárólag a hotel vendégeit szólítja meg, hanem a helyi lakosok számára is vonzó gasztronómiai élményt nyújthat. Az ételek és a borok mögé is egy-egy érdekes történetet építettek fel a felszolgálók bevonásával, így növelve a személyes interakció mértékét is. Emellett minden egyes WineStone saját üzletrésszel rendelkezik, ahol a szálloda vendégei és a helyiek egyaránt beszerezhetik kedvenc borukat vagy hazai ételkülönlegességüket.

 


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!