Gipszkarton falak pelenkából

Gipszkarton falak pelenkából
A Procter&Gamble bejelentette 2020-ra kitűzött, környezeti-fenntarthatósági célkitűzéseit

„Hiszünk abban, hogy képesek vagyunk felelősségteljes döntésekre és fenntartható életmódra ösztönözni vásárlóinkat, miközben továbbra is segítséget nyújtunk nekik termékeinkkel – nyilatkozta David Taylor, a P&G elnök-vezérigazgatója. – A fogyasztók a nagy márkáktól nemcsak kiváló minőséget várnak el, hanem megoldásokat a világ legösszetettebb problémáira, és ha jobban belegondolunk, ez az igény érthető, hiszen globális szinten naponta közel ötmilliárd embert érünk el termékeinkkel, a lehetőségünk tehát valóban megvan a változtatásra.”

A P&G régóta ismert arról, hogy olyan innovatív megoldásokat vezet be, amellyel képes csökkenteni a vállalat ökológiai lábnyomát. Magyarországi gyáraik meghatározó szerepet töltenek be a cég globális fenntarthatósági céljainak elérésében. A csömöri gyár a vállalat egyik legnagyobb női higiéniás termékeket gyártó üzeme – olyan márkák termékeit gyártják itt, mint az Always, a Discreet vagy a Tampax – és nem mellesleg ez a gyár volt az első, amely 2007-ben megkapta a Zero manufacturing Waste to Landfill elismerést. Az üzemben a termelési hulladékból tömörített burkolólapot készítenek.

A cég másik, Gyöngyösön üzemelő gyárában Pampers pelenkákat gyártanak, valamint Oral-B és Braun termékeket szerelnek össze, mindezt a legmagasabb környezetvédelmi előírásoknak megfelelve, beleértve a változatos energia-újrahasznosítást és a hulladék-újrahasznosítást, azaz nem szállítanak hulladékot a hulladéklerakó telepekre. A gyárban a Pampers pelenkák termelési hulladékának egy részét kartondobozokká alakítják, másik része elégetésre kerül, az így termelt energiát pedig újrahasznosítják. A lengyel Gillette gyárban a felesleges műanyag fogantyúk felhasználásával műanyag vállfák készülnek.

A vállalat az alábbi célokat tűzte ki 2030-ig:

Márkák

A P&G célja, hogy húsz vezető márkájának – köztük az Always, Ariel, Dawn, Jar, Febreze, Head&Shoulders, Pantene, Pampers és a Tide – csomagolása 100%-ban újrahasznosíthatóvá vagy újrahasználhatóvá váljon; valamint, hogy további fenntartható megoldásokat vezessen be, illetve az átláthatóság teljeskörű biztosításával növelje a fogyasztók bizalmát.

Gyártás, üzemeltetés

A P&G üzemei felére csökkentik az üvegházhatást kiváltó gázok kibocsájtását, és elegendő megújuló energiát biztosítanak a gyárak 100%-os energiaellátásához. A vállalat legalább 5 milliárd liter vizet ún. cirkuláris vízgazdálkodás révén rendelkezésre álló forrásokból biztosít.

Társadalom

A vállalat továbbra is olyan partnerségeket kíván teremteni, amelyek lehetővé teszik az emberek, a bolygó és a vállalatok fejlődését, és amelyek többek között megakadályozzák a műanyaghulladék-áramlást a világ óceánjaiba, védik és bővítik az erdős területek számát, tágítják az nedvszívó higiéniai termékek újrahasznosítási megoldásait, és világszerte óvják a kiemelt vízgyűjtőmedreket.

Úttörő környezetvédelmi hagyatékát ápolva a cég már számos 2020-ig kitűzött célját teljesítette azon a három területen, amelyekkel kiemelten foglalkozik. E három terület az éghajlatváltozás (2010-re 16%-kal csökkentette az üvegházhatású gázok kibocsátását globális szinten), a vízfogyasztás (2010-re 27%-kal csökkentette gyárainak vízfogyasztását) és a szennyezés (a vállalat elérte, hogy gyáraiból nulla hulladékot szállítsanak a szemétlerakókba).

A vállalat fenntarthatóság iránti elkötelezettsége a márkáiban is tetten érhető, ami földrajzilag különböző módokon nyilvánul meg. A Tide purclean bio bázisú összetevőket tartalmaz; a Head&Shoulders flakonja a Franciaországban a tengerpartokon összegyűjtött műanyag hulladékból készül; a gyártás során a gyárakat szélenergiával és biomasszából nyert gőzzel táplálják. Kutatási fejlesztéseik teljes egészében átformálják a műanyagok újrahasznosítását, és évente egész iparágakat szolgálnak ki, túlmutatva a P&G vállalaton.

„2030-as céljaink a világ legsúlyosabb környezeti kihívásainak kezelésére irányulnak: a véges erőforrások és a növekvő fogyasztás problémakörére. – nyilatkozta Virginie Helias, a P&G Globális Fenntarthatósági Részlegének alelnöke. - Természetesen tisztában vagyunk vele, hogy mi egyedül nem adhatjuk meg minden kérdésre a választ. Megfelelő partnerségek kiépítésére, hosszútávú együttműködésre van szükség ahhoz, hogy érdemi fejlődést érhessünk el, és márkáink számára olyan újításokat fejleszthessünk, amelyek a felelősségteljes fogyasztást a következő szintre emelik majd.”

„A P&G vezető szerepet tölt be a fenntartható fejlődés útján. A cég stratégiája elkötelezett, hogy a vállalkozások sikeresebbé válhatnak, ha a fenntartható fejlődés útját követik. Kitörő örömmel fogadjuk a P&G 2030-as céljait, amelyek nemcsak a vállalat részvényeseire gyakorolnak majd pozitív hatást, hanem a környezetre és a társadalomra is.” – mondta Peter Bakker, az Üzleti Világtanács a Fenntartható Fejlődésért egyesület elnöke és vezérigazgatója.

A P&G társadalmi tevékenysége

A környezeti fenntarthatóság áll a P&G társadalomhoz kötődő törekvéseinek középpontjában. A cég etikai és vállalati felelősséggel kapcsolatos kérdésekkel, közösségi hatásokkal, a nemek közötti egyenlőtlenség problémakörével, a sokszínűség és a beilleszkedés témakörével egyaránt foglalkozik. A társaság programja támogatja az Egyesült Nemzetek Fenntartható-Fejlődési Céljait a szegénység felszámolása, a bolygó védelme és mindenkinek egyaránt kijáró jólét biztosítása érdekében.

 


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!