A konfucianizmus a kulcs a kínai fogyasztóhoz

A konfucianizmus a kulcs a kínai fogyasztóhoz
A kínaiak hagyományos értékrendjüknek megfelelően határozzák meg a sikert, és ez az anyagi javak fogyasztásában is lecsapódik.

Tom Doctoroff, a JWT reklámügynökség ázsiai-csendes óceáni igazgatója szerint a kínai materializmus valójában a jövőbe vetett hit jele. Az anyagi javak nem pusztán a státuszt közvetítik, de az előrehaladás jelei is. Az előrehaladás ugyanakkor nem pusztán a nyugati minták másolását jelenti: a kínai szárazföld lakói világpolgároknak akarnak látszani, de a külföldi hatásokat a saját kulturális környezetükön át szűrik – idézi a WARC a South China Morning Postot.

Ennek egyik eredménye lehet a nyilvános és a magántér különválasztása: míg az utcán a Starbucks vagy a Häagen-Dazs felkeresésével demonstrálják, hogy tehetősek, otthonra hazai gyártóktól vásárolnak háztartási berendezéseket, mert azokat úgysem látja senki. Igaz, a jövedelmek növekedésével és az otthoni időtöltés előtérbe kerülésével már ez is kezd megváltozni.

A luxustermékek fogyasztása a vásárlók kifinomultságát is tükrözni kívánja: ahogyan haladnak előre a társadalmi ranglétrán, egyre kisebb nüanszokkal is törődnek, és erre egy soklépcsős árazási stratégia is felépíthető. Ugyanakkor a jelenség mögötti mozgatórugó épp ellentétes a nyugatival: míg a nyugati individualizmusban a siker gyakran a hagyományokkal való szembefordulásban rejlik, Kínában az együttélés, a szabályozottság és az elrejtett ambíciók jelentik a kulcsot.


Legyen ön az első, aki exkluzív cikkeket, tanulmányokat kap!

Heti hírlevelünkben csak feliratkozóink számára elérhető tartalmakat is küldünk. Ne maradjon le! Nincs más dolga, mint megadni e-mail címét:

Sikeresen feliratkozott

email címmel hírlevelünkre! Köszönjük!